RETTmobil 2015

Tak for besøget - RETTmobil 2015

Tak til alle jer, der afsatte tid til at besøge vores stand på RETTmobil 2015 i Fulda, Tyskland. Vi kunne i år fremvise yderligere produkter godkendt efter ECE R14.07, samt spændende muligheder for polsterløsninger. Vi havde 3 travle dage, med mange besøgende, og vi håber, alle fik de informationer, I søgte. Vi hjælper selvfølgelig fortsat gerne, hvis du er kommet i tanke om noget efter dit besøg på vor stand.

I efteråret udstiller vi ved FKB Årsmøde i Frederikshavn, Danmark, Busworld i Kortrijk, Belgien og arbejdsmiljøkonferencen AM:2015 i Nyborg, Danmark. Ses vi også der?


alt

alt

3 seater Twinplate

Ny 3 seater Twinplate

En Twinplate kombinerer fleksibiliteten i Jany nøglehulssystemet med en simpel og hurtig montagevenlig løsning, der limes i bilbunden, og som ikke vejer ret meget. Gulvsystemet giver tilmed frit valg for endeligt gulv med flotte afslutninger omkring skinnerne.

Vores Twinplates er godkendt i rigtig mange positioner, hvilket giver meget fleksibilitet, når indretningsplanen lægges.

Twinplates findes nu i 3 længder: 1 seater, 2 seater og den nye 3 seater med mulighed for at tilpasse længden på skinnerne.

Alle vores M1 godkendte sæder kan monteres i en Twinplate.

Vores unikke Twinplate gulvsystem leveres som et komplet montagesæt med beslag, lim og bolte.

Twinplates er M1 godkendt efter 76/115 EEC samt ECE R14.07.

Se vores montagevideo eller hør mere om, hvilke muligheder du har på tlf. +45 96 55 67 00.

alt

alt

Mercedes-Benz Vito

Be-Ge Jany opnår fuld godkendelse af den nyeste Mercedes-Benz Vito

Be-Ge Jany kan med stolthed meddele, at det seneste køretøj, som blev testet med vores Jany-serie af M1-passagersæder, er blevet gennemprøvet og fuld godkendt af TÜV Rheinland. Den nye Mercedes-Benz Vito, der vil blive lanceret til foråret, er en dristig, slående erstatning for de udgående, succesfulde Vito-modeller.

Denne seneste udgave af Mercedes-Benz-serien bringer erhverskøretøjerne på linje med stylingen af luksusbil-serien. Med en af disse nye Vito'er på bagen, når du kører på motorvejen, vil du nemt kunne forveksle den med sædet i en Mercedes GL-klasse.

Vi har fuld godkendelse af hele vores sædeserie til den nye Vito; vores omfattende prøvningsdokumentation ved brug af 100% Be-Ge Jany-produkter betyder, at der ikke kræves yderligere prøvning fra kundens siden.

Mht. typegodkendelse har vi gjort hele prøvningsarbejdet for dig, således at isætningen bliver rent papirarbejde, uden at kunden skal foretage prøvning overhovedet.

Be-Ge Jany-løsninger er ekstremt omkostningseffektive; ikke alene er de ekstremt lette at montere med minimal arbejdsindsats, vores unikke bondede Twinplate er designet "sædespecifikt", hvilket sparer omkostninger og vægt i forhold til montering af et helt aluminiumsgulv.

Den nye Vito er fuldt godkendt i forhold til hele 800-serien af Be-Ge Jany M1-sæder og følger med den prøvning, vi allerede har udført på den eksisterende Mercedes Sprinter; så uanset hvilke krav, der måtte stilles, er vi sikre på, at vi kan tilbyde en Be-Ge Jany-løsning til dig.

 

alt

Be-Ge Jany A/S investerer i nyt testcenter

Be-Ge Jany A/S investerer i nyt testcenter

alt

Be-Ge Jany A/S, har netop investeret i et helt nyt testanlæg. Dermed er Be-Ge Jany A/S stadig på forkant med sikkerheden, sådan som virksomheden altid har været.

"Med vores nyeste testanlæg kan vi fortsat leve 100 % op til de nye testkrav, som bliver stillet, og vi er fremtidssikret i forhold til kommende krav", fortæller daglig leder for Be-Ge Jany A/S Lene Støy Bech.

Det ligger helt i tråd med Be-Ge Jany A/S benhårde fokus på kvalitet og sikkerhed, som kommer til udtryk i sloganet ”Seats for Life.”

"I vores tests af bilerne undersøger vi, hvad der sker, hvis bilen kommer ud for en ulykke. Vores stole bliver derfor udsat for de strengeste internationale tests, som et passagerkøretøj kan undergå i dag. Vi tester sæder, karrosseri og gulvsystem samlet på det nye testanlæg, og der er selvfølgelig tale om en fysisk test – ikke bare en beregning", understreger daglig leder Lene Støy Bech.

Konkret handler de nye krav om, at stolen dels skal overholde den såkaldte ”stay-away-zone”, hvor ryggen på stolen ikke må flytte sig mere end 10 grader fremover fra et fastsat punkt på stolen, H-punktet, i tilfælde af en ulykke. Dels skal ISOFIX beslagene til børnesæder være testet med en træktest, hvor stolen skal gennemgå 4 forskellige ISOFIX træktests, inden systemet kan godkendes til at blive sendt på markedet.

Det nye testanlæg er godkendt af TÜV Rheinland, hvilket betyder at Be-Ge Jany A/S selv kan lave alle træktests og ikke skal fragte stolene til TÜV Rheinland i Tyskland for at blive testet.

"På den måde har vi et forspring overfor vores konkurrenter, og vi opbygger løbende vores erfaringer og viden om tests og sikkerhed, som vi beholder i virksomheden", siger testingeniør Kristian Kanstrup.

Også softwaremæssigt træder Be-Ge Jany A/S ind i fremtiden. Med det nye anlæg bliver data endnu mere detaljerede, og det bliver meget overskueligt at behandle testdata.

Baggrunden for investeringen er, at EU er kommet med nye krav til, hvordan M1 stole skal testes. EU ønsker nemlig at færre bliver dræbt i trafikken og målet er, at der i 2020 skal være 50 % færre dræbte i forhold til 2010. De nye regler, der gør bilerne mere sikre at køre i, skal være med til at nå dette mål.

Testanlægget er produceret i Danmark af firmaerne Serman & Tipsmark A/S og Lytzen A/S.

Yderligere oplysninger kan fås hos daglig leder Lene Støy Bech på telefon: 96 55 67 00.

FAKTA om Be-Ge Jany A/S’ nye testanlæg

• Vejeceller¹ og wiretransducer² giver 2 datastrømninger fra hver stol. Der trækkes i 3 stole ad gangen, der kommer data fra (2 x 3stole) 6 målinger pr. træk.

• Systemet/anlægget sikrer, at alle 6 data/målinger er positive indenfor de samme 0,2 sek.

• Systemet/anlægget sikrer testtiden på 0,2 sek. som EU regler for test foreskriver.

• Systemets PLC styring logger data fra både vejeceller og wiretransducer med meget høj hastighed og sammenholder disse data fra alle 3 sæder på én gang.

• Anlægget har 9 hydraulikcylindere. 1 række cylindere til den statiske last, 1 række cylindere til hofteselen og 1 række cylindere på skulderselen. Alle 9 cylindere er i brug samtidigt.

• Anlægget har PID regulering/styring. PID styringen er ekstrem hurtig og præcis som giver stor nøjagtighed og kontrollerer hydrauliksystemet meget nøjagtigt.

• Anlægget kan måle displacement/flytningen på stolen meget præcis.

• Anlægget er kalibreret af Force Technology.

 

¹ En vejecelle er et stykke hardware, der måler en kraft meget præcist.

² En wiretransducer er i princippet et meget præcist elektronisk målebånd.

alt

alt

alt

 

Be-Ge 3010R Buskoncept

Be-Ge 3010R Buskoncept

Luksus stol, valgt af førerende selskaber inden for offentlig trafik.
Udviklet specifikt for Mercedes-Benz Sprinter City 77

Samme luksuriøse stol, som i en stor bus.

Dvs.:
Luftlænde- og sidestøtte
Skuldre support
Varme i 2 trin
Komfortsædehynde
Stolens funktioner betjenes nemt, via det ergonomiske korrekte placerede betjeningspanel
90° drej på stolen, letter billettering.
Mulighed for ventilation
Kobles på bussens luftsystem, alternativt tilkobles THD kit (kompressor sæt)
Monteres direkte ovenpå konsol, via medleveret adapterplade.

Se vores store udvalg her.

alt           alt

alt

Flere artikler...

Side 2 ud af 6

2

Site Login